כתבו עלינו

חולם בציורים

כתבה בעיתון מעריב שפורסמה בתאריך 21.5.18 מאת יונת חולי לרגל תערוכת היחיד של איתן פריד במגדל אלון

 

 

זרקור על אמן

מאת: יונת חולי

איתן פריד

איתן פריד, יליד 1953, הוא יוצר מוערך המציג את אמנותו בארץ ובחו"ל כבר למעלה מארבעים שנה. איתן המתמחה בסגנונות ריאליזם, ריאליזם סימבולי, פנטזיה וסוריאליזם. זכה ליצור בחברת אמנים בינלאומיים מובילים ובניהם תחת הדרכתו של וולפגנג מנה.
איתן החל ללמוד כבר בגיל 13 במכון אבני לאומנות ברמת גן שם נלקח תחת חסותו המקצועית של האמן אהרון גלעדי, זוכה פרס דיזנגוף לאמנות הציור והפיסול. בנוסף עבודתו מושפעת מלימודיו בסטודיו של האמן לב שטיימן ומתקופת עבודתו כאסיסטנט של האמן ארנסט פוקס .

עבודותיו המסקרנות של איתן, מבוצעות בטכניקת שמן טמפרה ועפרונות צבעוניים, ייצגו את ישראל בתערוכה "750 שנה לעיר ברלין", בתערוכת "ארט 90" בלונדון ובעוד עשרות תערוכות בארץ ובחו"ל.  לכבוד תערוכתו החדשה המוצגת במגדלי אלון החדשים בתל אביב, פגשנו את איתן לשיחת רקע קצרה.

מתי התחלת לצייר?

אני מצייר מאז שאני זוכר את עצמי. בתור ילד צעיר, אולי בן 5, הייתי יושב שעות, מהופנט מול ציור של אייל אשר היה תלוי אצל סבתי. הטריף אותי לדעת כיצד בן אדם מצליח לצייר ציור כל כך מדויק.

אני מצייר כל יום ואפילו לעיתים חולם על ציורים. אני נוהג לצייר בסדרות ומידי תקופה משנה נושא או סגנון, כאשר אני משתעמם מהסגנון בו אני מצייר.

ציור גורם לי להתרוממות רוח, כשאני מצייר אני נוטה להתנתק מהכול ומכולם, ולתת להשארה למלא אותי ולעבור לקנבס.

נושא התערוכה הוא ציורי נשים, האם זה נכון בעידן בו אנו נמצאים?

נשים זה הדבר הכי יפה בעולם, אני אוהב נשים ואת המורכבות שלהן. הטוב והרע חיים בכפיפה אחת אצלן וזה מרתק בעיני.

מה סגנון הציור המייחד אותך?

אני מצייר ציורים ריאליסטים וסוריאליסטים בעיקר, בחירת נושאי הציור היא אינטואיטיבית לחלוטין. כתבה שקראתי בעיתון הבוקר, דמות מעניינת שעברה מולי ברחוב, כל דבר שמרגש אותי ומעניין אותי יכול להוות נושא לציור.

האם אתה רואה את עצמך כמושפע מאמנים אחרים?

בחלקים מסוימים באמנותי בהחלט כן.

אני בעיקר אוהב את האמנים Michael parkesGiger, שמואל בק ואביגדור אריכא - הם ציירים נפלאים בעיני, עולמם מגוון ועשיר וגורם להתרוממות רוח. רמת הדיוק והפרטים אשר שניתן למצוא בעבודותיהם נדירה בעיני. בכל תמונה מוכרת ניתן תמיד למצוא פרט חדש ומרגש.

תערוכת היחיד האמן איתן פריד "עטור מצחך" הועלתה ב-11.05.18 במגדל אלון בתל אביב (רחוב יגאל אלון 94). התערוכה תוצג במשך כשלושה שבועות עד ליום 1.6.18. כל הציורים שבתערוכה עומדים למכירה ו-15 אחוז מהכנסות התערוכה ייתרמו לעמותת "כנפיים של קרמבו".

יונת חולי הינה ציירת ומנכ"לית "נויה - אמנות ישראלית מקורית".