בלוג האמנות

 
התערוכה הצהובה של אמני "נויה"

 

בתאריך 16.10.18 עלתה בלובי מגדל בסר 3 בבני ברק תערוכה קבוצתית צהובה של אמני "נויה" שתוצג במשך חודש.
אמנים משתתפים: אסתר פומרניץ, בט ארז, חנה כהן, יונת חולי, קוקי פז, רות שרעבי, רעיה כהן, רמי אטר ושבי.
אוצרת התערוכה: יונת חולי
כל היצירות בתערוכה עומדות להשכרה שנתית ולרכישה

הצהוב החם והמאיר, הקורן החוצה מכל העבודות המוצגות בתערוכה, מלווה אותנו אל תוך הסתיו, מושך עוד קצת את שעות האור ההולכות ומתקצרות.

באופן כללי אפשר לומר שצהוב הוא צבע שמח וחם, בהיר ועליז, צבע של יום שטוף שמש וקרני אור מפזזות. הצהוב מסמל עבורנו אומץ אופטימיות ותקווה, ובעולם הפסיכולוגיה הוא מסמל יצירתיות, אינטילגנציה ואושר ובתהליכי ריפוי נעזרים בצבע צהוב כדי לסייע למחשבות להתבהר. 
הצהוב מסמל דברים שונים בתרבויות שונות: 
בתרבות היפנית צהוב מסמל אומץ לב ורווחה, וברוב מדינות המזרח, וכן בחלק משבטי אמריקה הקדומה, הצהוב חובר לשמש ולכן ייחסו לו תמיד תכונות חיוביות. בסין ובאיסלאם הצהוב מקושר לחכמה, והיו תקופות בסין שרק הקיסר הורשה ללבוש צהוב. בהודו הצהוב מקושר לא רק לשמש אלא לכוח החיים בכלל ובודהיסטים רואים בצהוב צבע מקודש המסמל צניעות ומלבישים זו נזירים. 

ברפואה הטבעית וההוליסטית הצהוב מקושר למקלעת השמש, הסולר פלקסוס, האחראית על הבטחון העצמי שלנו. צ'קרה מאוזנת מביאה איתה חיזוק של הביטחון ותחושת אופטימיות, המייצגים את התכונות החיוביות ביותר של הצבע הצהוב. 
מחקרים פסיכולוגיים ופיזיולוגיים בני זממנו בדקו ומצאו כי מבחינת השפעתו עלינו, הצהוב משרה אופיטימיות ומעלה את מצב הרוח, וכן מגביר בהירות מנטלית ומעודד חשיבה מקורית ויצירתיות על ידי גירוי המוח.

יונית לאונר –מסטודיו "יו דיזיין" לאדריכלות, עיצוב ומיתוג עסקי בגישת הפנג שוואי מרחיבה על הצבע הצהוב והשפעתו עלינו כשהוא משולב בעיצוב הבית: 
 הצבעים משפיעים עלינו בצורה פיזית, מנטלית ונפשית, בצורה שונה זה מזה. הצהוב משפיע עלינו בעיקר מנטלית, ובעיקר בכל מה שקשור לזכרון, ריכוז ולמידה, כך שהוא יכול לסייע לרכז את החשיבה. לכן שימוש בצהוב במקום הדורש מאיתנו חשיבה, כמו במשרד, הוא מצוין, ויהיה פחות מוצלח בחדר השינה. 
תרומה מנטלית נוספת לנוכחות של צהוב בחדר היא בהגדלת תחושת האופטימיות והתקווה וסיוע בנטרול פחדים, לצד תחושת יציבות וקרקוע. 
כמות מועטה של צהוב בחדר, כמו בתמונה על הקיר, יכולה לסייע לנו להגיע לבהירות מחשבתית, לסייע לפעילות אינטלקטואלית ולאפשר לנו להרחיב אופקים בקלות. כמות גדולה מדי של צהוב, כמו צביעת קיר שלם בחדר בצהוב, עשויה להוביל לעודף מחשבות, בלבול וטרדה. 

אם לסכם בכמה מילים, הצהוב יהיה מצוין במשרדים וחברות שרוצים לעודד חשיבה, ריכוז ובהירות מנטאלית אצל העובדים ופחות מתאים למקומות בהן נדרשת שלוות נפש .


תארו לכם ציור צהוב שאתם אוהבים תלוי במשרד.
דמיינו כמה תיהנו להיכנס למשרד. 
דמיינו את מצב הרוח האופיטימי והעליז שהוא ישרה עליכם.
דמיינו את השפעתו על בהירות המחשבה שלכם, בצורה בלתי מודעת לחלוטין. 
עכשיו בואו לתערוכה. 
 
יונת חולי הינה ציירת ומנכ"לית קבוצת נויה-אמנות ישראלית מקורית