בלוג האמנות

 
בחירת אמנות ללובי של בניין מגורים

בטוח קרה לכם שנכנסתם לבניין מגורים עם לובי מרשים ומלמלתם לעצמכם מספר מילות התפעלות מהיופי והפאר, יכול להיות שאפילו חשקה נפשכם בתמונה. בניגוד לבניינים ישנים בהם הלובי הוא מבואה קטנה על פניה חולפים בדרך אל הבית, ללא שום פן עיצובי או ייחודיות, אולי רק שטיח קטן בכניסה, בבניינים עכשוויים יותר הוא מקבל משקל רב היות והרושם הראשוני שלכם לגבי אותו בניין יקבע כבר בכניסה אליו. אין ספק שלא תשהו בו המון זמן אבל במקרים כמו עצירה למטרת ניהול שיחה עם השכנים, איסוף דואר מהתיבה או המתנה לאיסוף, בהחלט יהיה בו שימוש.


אם תבחנו כיצד נראה לובי בבנייני מגורים חדשים תגלו שהם גדולים ומרשימים ובדרך כלל יכללו שטיחים, וילונות, גופי תאורה, פינות ישיבה וכמובן גם אומנות. המטרה היא לגרום לדייר ולאורחים שלו להרגיש בנעימים וגם לאותת על איכותו של הבניין.


מדוע להכניס אומנות מקורית ללובי?
כפי שכבר ציינו, הלובי הוא המקום הראשון שפוגשים כאשר נכנסים אל הבניין ובמקרים בהם מדובר בחלל גדול חשוב להשקיע בעיצוב ולהכניס פרטי אומנות שיבליטו, יחמיאו וידגישו אלמנטים כמו גובה התקרה, מרחב ואף יצרו משחק מעניין עם התאורה ופרטי עיצוב אחרים. אמנות תורמת ליצירת סביבה אסתטית ומשרה אווירה של יופי שמשפיעה בין היתר גם על איכות החיים בבניין. מיצגים אומנותיים כמו ציורים ופסלים משפיעים על האסתטיקה של המקום ומעצימים את חווית השהייה באותו מרחב, הרי לא צריך להיות מומחה לאומנות בשביל להתרשם ממנה.

מעבר לאווירה, ישנו גם עניין היוקרה. אומנות בעלת ערך בלובי הבניין הופכת את אותו פרויקט לכזה שיתויג כיוקרתי, זאת בגלל הקשר הישיר בין אומנות לאיכות. חשוב לזכור שגם בניינים ישנים או פחות יוקרתיים ניתנים לשדרוג ותמיד יש דרך להפוך את המבואה לנעימה יותר ובעלת מראה חדשני  שייתן רושם חיובי על המקום, דבר שחשוב גם כשמתכוונים למכור את הדירה. 


איך לבחור נכון את האומנות ללובי?
כאשר בוחרים ציור או פסל שיכול להתאים ללובי הבניין חשוב לגבש תחילה את הקונספט הרצוי ולהחליט מה האווירה שרוצים לשדר. בנוסף, חייבים להשקיע במחשבה לגבי מה מתאים לחלל אותו מעצבים מבחינת גודלו, התאורה והתכתבות עם פריטים אחרים שכבר נמצאים בלובי כמו מראה, צמחיה, פינת ישיבה, וילון או שטיח. אם ישנה אפשרות לשחק עם התאורה כך שתחמיא למיצג האומנותי שנבחר זה יכול לשדרג את העיצוב ולהפוך אותו למעניין אף יותר. 
כאשר בוחרים ציור האפשרויות הן רבות ומגוונות, בין אם מדובר באומנות מסוג ריאליזם, אומנות מודרנית, מופשטת או כל סגנון אחר. אפשר לבחור בתמונה אחת בולטת או במספר תמונות שיחד יוצרות מצג מרהיב. למשל, אם רוצים להאיר את המקום ולשדר אווירה אנרגטית מומלץ לבחור ציור עם הרבה צבעים, אם בוחרים באווירה של רוגע אפשר לבחור בציור של ים. גודל הציור עצמו תלוי בקונספט עליו הוחלט ובפרופורציות של החלל. כאשר המקום גדול מספיק רצוי אף לשקול למקם פסל או להשתמש בפסל קיר. בניגוד לציור מדובר במיצג אומנותי תלת ממדי והנוכחות שלו מוסיפה עוצמות רבות. כאמור, האומנות צריכה להיבחר על סמך מספר פרמטרים: הנושא, המיקום בו מחמיא להציב אותה וההתכתבות מבחינת צבעים עם שאר הפריטים בלובי.


אופציה מעוניינת נוספת שהופכות לפופולארית בחו"ל היא שימוש באומנות מתחלפת. הקונספט הוא רוטציה של עבודות אומנות אותן שוכרים מגלריה מסוימת. כל יצירה, או יצירות אם החלל גדול מספיק, מוצגת במשך זמן מה ולאחר מכן מוחלפת באחרת. כך יש הרגשה שהלובי כל הזמן מתחדש, האומנות עצמה משתנה ואפשר לבחור להציג ז'אנר אחר בכל פעם. זו גם דרך נהדרת לפרגן לאומנים מקומיים ולהעניק הכרה לעבודה שלהם.

 

בתמונה מוצגת היצירה "אישה פרפר" של אילנה אביב אשר הוצבה בלובי מגדל מגורים רב קומות מרשים ברמת גן.

כותבת אילנה על היצירה:

"אישה פרפר" היא קונספט שמלווה אותי כבר כמה שנים,

קונספט שלאורו אני פועלת.

זו דמות המגלמת מהפך ממצב של גולם, סגור ומוגבל, לפרפר שהוא יצור בעל מרחב מחייה, פתוח, ללא גבולות, בעל יופי מופלא ויכולת לחלום ולהשיג, המעניק לעולם מיופיו ויכולותיו.

זו דמות עם חזון ומעוף וראייה למרחוק, תוך הגשמה עצמית יומיומית, כמו הפרפר החי רק שלושה ימים, עוסקת אישה פרפר רק בעיקר תוך וויתור על הטפל.

זו בחירה עקבית, בחיובי, בחצי הכוס המלאה, בעולם שלם של אפשרויות פתוחות וביכולת לראות ולגלות אותן כל בוקר מחדש.

הצבעוניות הבלתי צפויה מעבירה מסר של אפשרויות הבחירה האינסופיות,

אישה פרפר משדרת אופטימיות, מכניסה אור, שמחה וקצת שובבות לחיים במציאות העכשווית. אישה פרפר.......