עודד לוי

יליד 1963, נשוי ואב לשלושה ילדים. 
החיבור לאומנות הזו החל כמעט לפני שלושה עשורים ומאז אני יוצר להנאתי באבן טבעית ישראלית. 
האהבה החלה בילדותי בירושלים. הוקסמתי מסתתי האבן שראיתי בכל אתרי הבניה שצצו בעיר המתפתחת, שלאחר מלחמת ששת הימים. הייתי צופה בהם יושבים על האדמה, בשקט וריכוז כשסביבם אלפי שברים של אבנים. עם פטיש, אזמלים ובעיקר סבלנות, "מקלפים" עוד אבן לבניין שנבנה. 
בשנים האחרונות אני עוסק באופן יותר אינטנסיבי בעבודות אבן מגוונות ובדגש על ייצור "כלים שימושיים" מאבן טבעית. את האבנים אני מחפש בכל רחבי ארצנו וחלק נכבד מהעיסוק דורש לטייל ולחקור את הארץ. המגוון של סוגי הסלעים והאבנים בשטח גיאוגרפי כה קטן הוא מדהים ולכל אזור ולעיתים גם לכל גבעה והר יש "סיפור אחר" של מרקם, צבע ותוצאה.
פיסול ועיבוד באבן טבעית באופן בו אני יוצר, דורש לנסות ולזהות בשלב בחירת חומר הגלם ובהמשך תוך כדי תהליך העיבוד, את היצירה שמסתתרת בפנים. הרעיון הוא לזרום עם האבן ולתת לאופייה, חוזקה ומגבלותיה להכתיב את תהליך העבודה וכיצד תראה בסוף היצירה.  
בהר מהיצירות וכמחווה לטבע, אני בוחר להשאיר חלק מהמקור כשהוא לא מעובד, לא מלוטש, פראי וייחודי וכפי שנברא.
היצירות הן ייחודיות בשל העובדה שכל אבן היא שונה ועם קווים ייחודיים. כל יצירה ויצירה גם אם נעשו מאותו סוג של אבן יהיו שונות בצורתן ובגימור הסופי. ניתן אולי "לשכפל" יצירות אבל התוצאה תהיה אחרת בכל פעם מחדש.


 

לרכישה או השכרה של יצירות האמן, צור קשר: 054-4560569