שבי

שבי, הינו צלם יליד תל אביב. צלם ומורה לצילום.
אהבתו לאופטיקה בכלל ולתחום הצילום בפרט החלה כבר בילדותו. במשך שנים ארוכות עסק בצילום טכני מדעי, בעיקר במסגרת מערכת הביטחון, ולאחר סיום שירותו זנח את הצילום הטכני והוא מתמקד בצילום אומנותי.
התמחותו של שבי במהלך השנים בטכניקות שונות, החל מצילום קלאסי, דרך גרפיקה מכל סוג אפשרי וכלה בהתמחויות בצילום לא שגרתי, כגון צילום לדפוס, צילום רנטגן וצילום ברדיו –איזוטופים, היוותה רקע לטכניקות המרתקות המשמשות אותו ומייחדות את עבודותיו.
"התרבות על כל היבטיה, בייחוד ספרות קלאסית אירופית, משמשת לי מקור השראה בצילום האומנותי", מספר שבי. "מקור השראה נוסף הוא האמן אדגר דגה אשר התמחה ב"המרה של המדיה": ראשית צילם ואחר כך צייר. ואילו אני עושה זאת עם המילה הכתובה – מעביר לצילום רעיונות של סופרים כפי שאני מדמיין אותם".
סדרת הצילום המעובד "עיר גדולה ואנשים בה הרבה" מושפעת ישירות מספרי גוטמן, ובייחוד מ"עיר קטנה ואנשים בה מעט". ספר זה עוסק בימיה הראשונים של ת"א ומכיל סיפורים קטנים הכתובים בסגנון נאיבי. הרעיון המקורי היה לאמץ את דרכו דרך ע?ין המצלמה: נאיביות באמצעות דמויות וצבע. היצירות בתערוכה צולמו במקומות מוכרים בעיר תל-אביב. התצלומים עובדו לרישומי קו וכתמי צבע, הנותנים לתמונה את ה"צבע" ואת האווירה המיוחדת והאינטימית המובעת ביצירותיו של גוטמן. "כמו גוטמן גם אני מנסה להעלות סיפורים קטנים שמסופרים בקווי מתאר, נצבעים בכתמים של אוירה ומרמזים על חוסר ודאיות של ההשתנות האורבנית. על מנת לשוות מראה של ציור אני מדפיס את התמונות על קנבס, וכמו בספרים אני משאיר שוליים לבנים בבד".
סדרת "מיתוסים שהיו או לא היו" מקשרת בין מיתוסים מהספרות הקלאסית – לצילום. שתי תמונות מהסדרה הוצגו לאחרונה ב"מוזיאון לאומנות רמת גן". תמונה אחת – בהשפעת "התופת" של דנטה – עוסקת בעקיפין בתופת של אומן מתחיל המנסה להיכנס בשערי "היכל האמנות" ולהגיע להכרה בו כאומן. השנייה בהשפעת היצירה "החתול שהלך לבדו" של קיפלינג מרמזת על התלבטותו של האומן בין רצונו ברווחה כלכלית ובין רצונו בחוסר תלות אומנותית.
תערוכה מעניינת במיוחד שבה השתתף שבי היא:"חומר גלם/הכול זורם" 2EX-PRESSO), תערוכה אינטרנטית אשר בה הציג שבי שתי תמונות "פראקטלים" – דמויות הנוצרות מנוסחאות מתמטיות(!). התצוגה הייתה במעין גלריה וירטואלית ובה היה ניתן "לפגוש" באופן אינטראקטיבי אומנים ומבקרים בתערוכה.
תערוכות קבוצתיות
2013 – "תוכנית אמנים" – מוזאון לאמנות רמת-גן, אוצרת מוניקה לביא
2012 – התפשטות – הגלריה המרכזית, – תל אביב,
2011 – פורטרט של רצף-זמן – טונדלה,פורטוגל  אוצרת: אמילי גלבמן, קטלוג, סרט על ההפקה באינטרנט
2011 – אביב, – גלרינה, – בת שלמה, אוצר: אילן סגל
2010 – חשיפה ראשונה, – גלרינה – בת שלמה, אוצר: אילן סגל
2009 –  המצלמה כמכחול, היכל התרבות פתח תקווה, אוצר: עופר גולדפארב

לרכישה או השכרה של יצירות האמן, צור קשר: 054-4560569