טליה תמיר

ילידת רמת גן, מתגוררת ויוצרת בישוב רעות.

טליה הינה ציירת ריאליסטית (צבעי שמן וגירים).

בעלת תואר שני בתולדות האמנות, אוניברסיטת תל אביב.

למדה ציור בסטודיו לאמנויות Montgomery Al., USA  ובסטודיו של האמניות מירי לביא ולימור ברנע.

טליה הציגה בתערוכות רבות והשתתפה בפרויקט הגלויה הסודית של צבע טרי ובפרויקט החברתי "לחם ושושנים".

הצהרת אמן  
הנושאים אותם אני מציירת מושפעים ממגוון מקורות השראה, לרוב אני מצלמת בסטודיו קומפוזיציה מאורגנת בקפידה על מנת להעביר רעיון. אני מציירת בצבעי שמן על בד ועל עץ, וכן בגירים רכים וקשים על גבי דפים צבעוניים בעלי טקסטורה של נייר לטש.


2014-2016 ציירתי קקטוסים, רובם מבוססים על צילומים שצילמתי בגבעת התיתורה הסמוכה לביתי. 


2016-2017 ציירתי קליפות ביצים. הקליפות השבורות מסמלות שבר אך בעזרת הפיכתן לקסומות ניסיתי לגרום לצופה לרצות לחברן. בציורי הביצים ניגוד בין שברי הקליפה אל מול החלמון השלם וכן רכותו אל מול קשיותן של קליפות הביצים שעטפו אותו אך לפני רגע. ניתן לקרוא את הקבוצה בראייה אישית של חיפוש חלקים המשלימים את ה"אני" על מנת להרגיש שלם.


2018-2019 ציירתי קבוצה גדולה של לימונים. הקבוצה עוסקת בגילוי והסתרה. בעולם בו החשיפה היא חלק בלתי נפרד מההתנהלות היום יומית,  ישנם אנשים שהחשיפה מהווה עבורם הזדמנות וישנם כאלו שיחושו רתיעה, פחד, הסתייגות.  הכוונה בסדרה היא שהצופה יתבונן בציורים וישאל את עצמו שאלות כגון: האם אני חשוף לסביבה במידה שהייתי רוצה להיות? האם אני מסתתר ולא רוצה שיראו אותי? האם אני חווה את העולם כמו שהייתי רוצה הן כצופה והן כנצפה?


2019-2021 ציירתי גרעינים שחורים. הקבוצה עוסקת בערך השונות וייחודו של כל אדם ואדם וכן בתרומתו של הפרט לכוחה של הקבוצה. בציורים שבסדרה הגרעינים נראים כמעט זהים אך למעשה כל גרעין שונה מהשני בגוון ואפילו בצורה.


2021-2022 אני מציירת ילדים, בעיקר ילדות. הציורים מבוססים על תמונות שחור לבן מאלבום תמונות הילדות שלי. 
 

 

לרכישה או השכרה של יצירות האמן, צור קשר: 054-4560569