יסמין רונאל

על תהליך היצירה:
"בשעה שאני עובדת קווים כתמים וצורות מתגבשים ומתקרשים יחד. הנגיעה הבאה, ודאי תכסה ותסתיר חלק מהמהלכים הללו,  אך לא לחלוטין. בחלקים מסוימים, ממשיכות השכבות התחתונות להיות פעילות,  נושמות ומבעבעות. החומריות המורגשת מלמטה לוחצת, הצבע (under paint) או דמויות וחלקי דימויים מתקיימים עדיין ברובד אחר.
ההבדלים בין המשטחים הינם טכניים חומריים ורעיוניים. במקרים רבים, הראשונים בנויים מחומרים "קלים לעיכול" פלסטיים ברובם, המלכלכים מעט את הבד ויוצרים נקודת התייחסות ראשונית.  הלאה, לאחר הייבוש השכבה הבאה מתקנת ואולי הורסת…
כמעט בכל שלב בעבודה מחשבותיי ודרך התבוננותי על הציור מציעים לי נקודת התחלה חדשה: ישנה התבוננות והתייחסות לקומפוזיציה,  לרעיון הכללי ולאן הדברים הולכים… לעיתים הרעיון המקורי מתבטל ולפעמים מצליח "לשרוד" עד הסוף.
החומרים בשכבות המאוחרות יותר כבר "כבדים" ומלאי חשיבות עצמית וריח. אלה כבר פחות סלחניים ותובעים את מקומם על הבד. בשלב זה מהלך העבודה מושפע מהכימיה של החומרים, והזרימה הפנימית האצורה בהם התופסת כוון עצמאי ומבורך. השכבה הסוגרת נראית "קלה ושטוחה" אם כי בפועל היא אטומה ברוב המקרים. טקסטורות וכיוונים יכולים לעבור דרכה, אך לא חומריות וצבע. אלה עוברים דרך ה"פצעים"  –  אותם פתחים אשר חושפים את חיבור הבשר והעור של הגוף הציורי.
המסקנות הנובעות מעבודה אחת אינן חלות בהכרח על הבאה אחריה. העבודה הבאה מורדת במקרים רבים נגד פתרונות קודמים ומציעה אפשרות שונה, לכאורה מנוגדת לקודמתה.
קשה לי למצוא בתוכי אמון בעמדה ציורית סגנונית סגורה (כדוגמת: כתב יד, נושא,או שפה) עבורי הפעולה הציורית היא מסע הרפתקני ומפתיע, שבונה והורס מצבים, נוגע וחוצה טריטוריות ציוריות אשר נדמו בעבר כאוטונומיות".

לרכישה או השכרה של יצירות האמן, צור קשר: 054-4560569