איריס בראונשטיין שמש

איריס בראונשטיין שמש היא מעצבת רב-תחומית, מושבניקית, נשואה ואמא לשלושה. כבר כמעט 20 שנה שאיריס חוקרת את העולם דרך האמנות, בעזרת עיצוב גרפי, עיצוב טקסטיל ותכשיטנות. התכשיטים הפיסוליים של איריס נמכרים בכל העולם ונענדים על ידי ידועניות רבות בעולם כמו אופרה ווינפרי ופאולה עבדול, ויצירותיה מוצגות במוזיאונים וגלריות ברחבי העולם, אבל בארץ היא כמעט ואינה מוכרת. אנחנו כאן היום כדי לתקן את העוול הזה ולהכיר לכם אמנית מוכשרת ואת תערוכת הפסלים שהיא מעלה ממש בימים אלה. 


ש: באיזה התחלת ליצור?
אני יוצרת מגיל מאוד צעיר, 5 או 6, אבל רק בגיל 20 התחלתי לעבוד בצורה מסודרת והפכתי את האמנות לדרך חיים ומקצוע. 

ש: מאיפה את מקבלת השראה?
אני אוהבת חומרים שונים וכל מפגש בין טקסטורות וחומרים מעורר בי השראה ליצירה. אני אוהבת לבקר במפעלי ייצור, שם אני מקבלת רעיונות חדשים לעבודה עם חומרים שונים. בגדול אני מקבלת השראה מהטבע, מהים, ממוסיקה, מהעולם הרגשי הפנימי שיש בו תחושות, רגשות ורשמים, מחוויות של צבעים וקולות. הרבה פעמים אפילו מפגשים אקראיים בין טקטורה לצבע שאני עדה להם מציתים בי איזה ניצוץ פנימי של יצירה. 
היצירתיות באה אצלי בתקופות, היא עניין של רגש ספונטני ולא של כוונה. כשהיא באה היא באה ואין לי נושאים ספיציפיים שאני עוסקת בהם ובאחרים לא.

ש: איזה תגובות את מקבלת על העבודות שלך?
אני מקבלת הרבה מאוד תגובות מפרגנות, גם על התכישטים ועכשיו גם על הפסלים, אבל בארץ התכשיטים שלי כמעט לא מוכרים ובארה"ב ואירופה הם מאוד אהובים ונמכרים יפה. לעומת זאת, הקולקצייה הפיסולית החדשה של אלמנטים לקירות, הוצגה בבניין W  בתל אביב, קיבלה ביקורות טובות מאוד והיצירות נמכרות יפה. 
הקולקצייה הזו מרגשת אותי מאוד, גם כי היא חדשה, אבל בעיקר כי היא מאחדת את כל התחומים שעסקתי בהם ב-20 השנה האחרונות, ואני מאוד שמחה שהיא מתקבלת יפה כמו שקיוויתי. 

ש: מה מוביל את תהליך יצירת האלמנטים לקירות?
השאיפה שלי היא לגרום לקירות לחייך. אני רוצה להפיח חיים בקירות דוממים בעזרת צורות וצבעים, ולשמחתי מסתבר שיש הרבה שותפים לרצון הזה שלי. 

ש: עם איזה אמן היית רוצה לשבת עם כוס קפה?
שני האמנים שהכי הייתי רוצה לשבת איתם לכוס קפה כבר לא בחיים: וינסנט ואן גוך ופרידה קאלו. לואן-גוך יש לי אהבה מיוחדת, והתכשיטים שלי שנושאים מוטיבים מהציורים שלו נמכרים במוזיאון ואן גוך באמסטרדם. מבחינתי זה כבוד גדול.
 

לרכישה או השכרה של יצירות האמן, צור קשר: 054-4560569