אורית כרם

אורית כרם, הינה אמנית רב תחומית אשר חיה ויוצרת בירושלים. המדיום העיקרי בו אורית עוסקת היא ציור ולצד זאת גם פיסול וקרמיקה.
אורית השתתפה בארבע תערוכות קבוצתיות בין השנים 21'-22', כולל תערוכות קבוצתיות בגלריית בן-עמי, באוצרות של דורון פולק ובמרכז הבאוהאוס בתל אביב. כמו כן ערכה תערוכת יחיד בבית אות המוצר הירושלמי, בה הציגה ציורים לצד כלי קרמיקה מעשי ידי שמתכתבים עם הציורים. 
 
אורית סיימה בהצטיינות תואר ראשון בתחום האומנויות באוניברסיטה הפתוחה. כמו כן, עובדת בתור מורה לאומנות בעמותת שק"ל, לשילוב בעלי מוגבלויות בקהילה.  

כותבת אורית:
"התחלתי את דרכי בקו פיגורטיבי ועם הזמן בשל עוצמת הרגש הפסקתי לצייר לתקופה ארוכה של שנים, אם כי עדיין בער בי הצורך לצייר.  
לפני שלוש שנים, באופן אקראי או שלא, בטיול עם כלבתי נתקלתי בשלושה קנבסים זרוקים ליד הפח. לקחתי אותם הביתה ומשם התחיל מסע של גילוי מחדש וצמיחה שמאז אני לא מפסיקה לצייר. בתוך כל התהליך הזה שנקרא חיים, לפתע מצאתי את עצמי עם חדוות יצירה ומרחב פנימי המאפשר זאת. הציור נהפך עבורי כאוויר לנשימה וכחלק משגרת חיי. החופש מתבניות מפעם בי ופניתי פנימה דרך התבוננות ותיעול הרגש והאינטואיציה באמצעות צבע, קו, צורה וקומפוזיציה. 
התאפשר לי להשתחרר מכבלי המציאות החיצונית לזו הפנימית אשר מנתבת ברכות קו מופשט יותר.
אני שואבת השראה לעיתים ממוטיבים מן הצומח לעיתים מכיוון יותר גאומטרי.
ציוריי מתאפיינים בהרבה צבע וכתמיות, רצפים שונים של ריתמוס שכמו מתפרצים קדימה. בתהליך הציור שבסופו אני שואפת להגיע למעין מצב מדיטטיבי, אני מנסה להגיע לחוויה אסתטית עמוקה ומשמעותית. 
בתהליך העבודה שלי לעולם איני מוחקת. רק מוסיפה שכבות על גבי שכבות, דרך חקירה צורנית אשר מתהווה ובתזוזה תמידית של שיווי המשקל המשתנה, כשישנה הנקודה העדינה בה הרגש מכתיב את הצבע, חוקר את הצורה ופירוקה והדברים עוברים טרנספורמציה עד לשדות הנפרשים בפניי כשאני כמו מתהלכת לי בין הפרחים, נאבדת במרחב האמורפי של הציור.
בין השכבות השונות מתגבש דיאלוג מפרה אשר מזין חיי נפש מורכבים. העומס החזותי מתרגם פנימה כמו שכבות ארכיאולוגיות הנשקפות בצורה המתגבשת על הבד או החימר. 
המצע משמש לי כר פורה לביטוי ופורקן בין חשיפה והסתרה. ניגודיות מקודדת בין הפנים לחוץ. בין הנסתר לנגלה, בין השקוף לאטום, בין מבנים שונים של מוזיקליות הנשמעים כמו רחשי ההמולה, והניבטים דרך השכבות השונות בקיומו של משחק רב ערוצי הממקד זוויות שונות של מציאות והווייה".


 

לרכישה או השכרה של יצירות האמן, צור קשר: 054-4560569